Henek Tomson kohandab end ümber jooksmiselt triatlonile

Henek Tomson võtab jooksmist eelkõige triatloniks ettevalmistamisena. Foto: Ahto Jakson
Henek Tomson võtab jooksmist eelkõige triatloniks ettevalmistamisena. Foto: Ahto Jakson

Seni põhiliselt jooksmisega tegelenud klubi Treeningpartner liige Henek Tomson otsustas üle minna triatlonile ja valmistub usinasti oma esimeseks võistluseks – 8. juulil toimuvaks Tartu Mill Triathloniks.

Tartus kavas oleval olümpiadistantsil tuleb 1,5 km ujuda, 40 km sõita jalgrattal ja 10 km joosta. Edasi tahab Tomson ette võtta Otepää poolpika Ironman triatloni ning sügisel koguni täispika distantsi.

Jooksus saavutatud ajad on tema jaoks tööriistad, kuna peab jooksmist arendama triatloni sees, kuid põhitöö käib eelkõige selle nimel, et saavutada triatlonil hea tulemus. “See on olnud mul tõsine plaan ja siht, sest keskmaajooks on minu jaoks end ammendanud. Kiirust on mul vähe. Elu parimatel aastatel tahaks midagi uut proovida,” põhjendas Tomson ajakirja Jooksja Jooksuportaalile jooksmise pealt triatlonile üleminekut. “Saab olema huvitav projekt ja teine dimensioon, sest kõike tuleb õppida,” lisas ta.

Kolmest alast peab ta enda jaoks kõige raskemaks ujumist, sest ei ole seda harrastanud, kuid on küll ülikoolis tehnikat õppinud nagu ka jalgrattaga sõitmist, mistõttu peab triatloni peale üleminekut sellevõrra lihtsamaks. “Mahtu on rattaga keeruline koguda, sest tuleb teha pikki 3-4 tundi kestvaid treeninguid. Niisama tiksumine ja rämpskilomeetrite kogumine ei anna midagi. Otsin treeningutest eelkõige kvaliteeti,” sõnas Tomson. Jooksutreeningu osas teeb ta koostööd treener Urmas Randmaga ja esindab ka klubi Treeningpartnerit Eesti meistrivõistlustel.
.
Triatloniks valmistamine nõuab kahe-kolme tunniseid treeninguid päevas. Suve teises pooles tahab ta treeningtundide arvu tõsta 15 tunnilt 25-30 tunnini. “Praegu mul aega on, sest argipäevakohustusi ei ole liiga palju. Proovin oma unistused ellu viia. Vaatame, mis tuleb. Ega midagi garanteeritud ei ole, aga kes ei proovi, ei saagi teada, milline potentsiaal peidus,” lausus Tomson.

Mees harjutab esialgu oma teadmiste põhjal, kuigi on ühe korra osalenud ka Priit Ailti trennis. “Proovin esimese võistluse omal käel ära teha. Olen praegu toormaterjal. Kõigepealt on vaja ennast vormida ja siis vaadata, kas leidub mõni spetsialist, kes suudab mind efektiivselt paremaks muuta,” arutles Tomson.

Jooksuvõistlustel Tomson küll osaleb, kuid nii head aega ta enam joosta ei suuda, kui keskenduks ainult jooksmisele. Triatlonis võistlemist peab ta enda jaoks oluliseks. “Kui ei võistle, ei ole enesekindlust ja kui midagi läheb vett vedama või tuleb vigastus, oled hea vormi tuulde lasknud ega ole näha, et oled midagi teinud,” selgitas Tomson.

Rattalt jooksule üleminek võtab tal esialgu veel reielihased kangeks, kuid üleminekut ühelt alalt teisele on tarvis veel harjutada. “Täispikas Ironmanis tuleb rattaga sõita 180 kilomeetrit ja pärast joosta maraton otsa. Energeetilise poole pealt saab see olema väljakutse. Lihased on vaja töökorda saada, et suudaks pingutuse ära teha ja ressursid kasutusele võtta,” rõhutas Tomson.