Missugune ratas valida igapäevaseks sõiduks ja kergeks treeninguks?

Missugune jalgratas valida siis, kui nägusast linnaratast jääb pikemateks sõitudeks väheks, aga päris sportlikku- või mägiratast tarvis ei ole? Ratta valimisel on igal ratta tüübil oma eelised. Ent soovides ratast igaks elujuhtumiks, võib otsuse teha hübriidratta kasuks, milles on ühendatud enamik kõigi rattatüüpide häid omadusi.

Hübriidratas võrreldes teiste jalgratastega

hubriidratas-metsateel-pollu-veeresSpordi jaoks ja kiireks sõiduks sobib kõige paremini puhastverd krossi- või maanteeratas. Teisalt aga ei ole nende sõiduasend ega sadul alati mõnusaimate killast. Püstisem sõiduasend hübriidil, mida vahel nimetatakse ka krossirattaks, on seevastu üsna mugav. Selg ei väsi ära ning sõidu ajal saab ka linnulaulu kuulata ning maastiku vaadelda. Spordiratta kiire tuhina kõrvalt selleks ilmselt mahti ei jääks. Kergema trenni saab tehtud ka hübriidratta seljas.

 Populaarne mudel: DHS Contura 2863

 Linnaratas on väga mugav ning sellel saab sirge seljaga istuda, puhas särk seljas tööle sõita, kuid see ei sobi jälle kiiremaks sõiduks maanteele või metsaradadele. Hübriidiga saab aga hakkama nii kruusateel kui mändide all ja võrreldes linnarattaga on see sõiduvahend kiirem ja sportlikum, kuigi oluliselt vähem romantiline. Soovides ratta seljas minna ainult poodi ja tööle mööda kõva kattega teid, võid valida linnaratta.

Kui tahad sõita ka sissetallatud metsaradadel või rattaga ka trenni teha, on hübriid tänu kitsamatele rehvidele ja suurematele 28“ ratastele keskmisest maastikurattast tõenäoliselt targem valik.

Hübriid sobib suurepäraselt just inimestele, kes mitut ratast osta ei tahaks, kuid kelle hing ihkab rattaga sõita nii linnas, külateel kui ka vahel harva metsaradadel. 

Kitsamal rehvil ja suuremal rattal on igapäevakasutuses eeliseid

Mida laiemad on ratta rehvid, seda vähem võbeleb ratas iga kivikese või konaruse peale, samas on laial rehvil jällegi veeretakistus suurem ja iga teejupi läbimiseks tuleb rohkem jõudu kulutada. Mägi- või maastikuratta eriti pontsakad rehvid tagavad seega küll tasasema sõidu, kuid taolise rattaga liigeldes kulub rohkem jaksu. Siledal maanteel sõites saab hübriidi omanik oluliselt kiiremini edasi kui see, kes on valinud mägiratta.

Kokkuvõttes, hübriidratas saab hea hoo sisse kiiremini kui maastiku- või linnaratas ning see sõidab muretult nii metsavaheteel, kruusal kui ka linnas. Rattasõit on väga mõnus viis sportliku vormi saavutamiseks, tegelikult on sel rohkem hüvesid (lisainfot Forte artiklist) kui ainult vormi saamine. Ning suuremate ratastega jalgratas sobib kõigeks selleks eriti hästi.

 Kaup24.ee – suur valik rattaid ja lisavarustust alati heade hindadega!