Näpunäiteid talvisteks jooksutreeninguteks

Kevadel-suvel-sügisel on joosta mõnus ja lihtne: ilmad on kuivemad, soojemad ja väljas on kauem valget aega. Aga kas ja miks joosta talvel, kui valget aega napib, enamik jooksutrenne on pimedas, külmas ja niiskes ning tihti ka libedal ja märjal rajal.Talvel tuleks tingimata ka rõhku panna tehnika arendamisele, jõutreeningule ja vahelduse mõttes ka ujuda ning suusatada. Aga päris unarusse ei tasuks jätta siiski ka väljas jooksmist.

Mis on talvel jooksmise eelised?

Ühe kasuliku tegurina võib välja tuua näiteks selle, et talvel on jooksuradade pind ebatasasem (näiteks lumel), mis arendab (aga ka koormab) lihaseid, liigeseid, kõõluseid, liigesesidemeid erinevalt, kui tasasel asfaldil jooksmine. Seega piisavas koguses ebatasasel pinnasel jooksu arendab sinu liikumisaparaati.

Motivatsiooni ja tahtejõu arendamise mõistes on talvine väli treening ses mõttes kasulik, et see nõuab tugevamat tahtejõudu ja otsustavust, et end sundida välja trenni minema. See omakorda aga tugevdab sisemist distsipliini, millest on kasu igas eluvaldkonnas.

8487_120101(1)

Mainimist vajab ka asjaolu, et talvine loodus on kindlasti omamoodi kaunis ja ühtlasi suurepärane vaheldus muudele aastaaegadele.

Tekst: Ajakiri JOOKSJA
Foto: Mallor Malmre