Suurepärased vaba aja veetmise viisid sportlastele

Pildi allikas: Pixabay
Pildi allikas: Pixabay

Professionaalsete sportlaste igapäevane rutiin võib muutuda üksluiseks, sest päev möödub treenides, süües ja puhates. Vaba aega vaadeldakse tänavu võimalusena diivanil lamamiseks ja nii-öelda vegeteerimiseks. Vanasti nähti vaba aega võimalusena isiklike huvide ja kiredega tegelemiseks, mis sageli toetas inimese töölist edukust. Täna veedab enamus inimesi oma aega tuimalt telekat vaadates või YouTube videosid sirvides. Põhjuseks tuuakse kaasaegse elu stressirohke tempo ning vähene energia midagi muud peale teleka vaatamise ette võtta. Sportlased pole sageli erandiks.

See ei tähenda, et enamus sportlaseid diivanirullid oleks. Mõned kindlasti on, kuid suurel enamusel on väljaspool spordiala mingit sorti hobi või kirg. Erinevate spordialade esindajatel on väga erinevad hobid. Teinekord lausa igapäeva tööst midagi täiesti erinevat. Kõigil on ühel või teisel hetkel vaja puhkust ning veidi mõtteid tuulutada. Seda rolli täidavad hobid väga edukalt.

Allpool on toodud välja 8 suurepärast viisi vaba aja veetmiseks, mis arendavad inimese vaimseid ja füüsilisi võimeid ning aitavad tal professionaalselt edukamaks saada.

Muusika

Muusika kuulamine võib olla lõõgastav ja vabastav kogemus. Muusikainstrumendi mängimine võib sarnaselt mõjuda, kui mitte vabastavamalt, sest mängija otsustab oma eelistustele tuginedes tempo, meloodia jne. Valib näiteks kõige sobivama pala käesoleva meeleolu puhul.

Lisaks, on leitud, et instrumendi valdamine ja mängimine arendavad loovust, analüütilist mõtlemist ja peenmotoorilisi oskusi (s.t. täpsed detailsed liigutused, näiteks sõrmede abil patsi punumine või nooleviskes korrektne noole hoidmise asend). Need oskused tulevad kasuks enamus spordialades ning võimaldavad sportlasel kõiki oma liigutusi paremini koordineerida. Tulemuseks on kõrgemal tasemel performance.

Mõned tuntud näited on investeerimise legend Warren Buffet, kellele meeldib ukulelega mängida ning ta on mitmeid kordi pillimänguga ka esinenud. Seda loomulikult heategevuse eesmärgil. Rio de Janeiro olümpial meeste vehklemises pronksmedali saanud Race Imboden naudib sootuks DJ-puldis esinemist.

Tantsimine

Liigume musikaalsuse lainel edasi ning jõuame tantsimiseni, mis tegelikult on väga värskendav huviala. See arendab väljendusoskust, enesekontrolli ja loomingulist liikumist. Kõik kolm oskust täiendavad sportlase võimekuse pagasit mitmekülgselt. Kasulikkust usub ka USA kolmikvõistleja Greg Billington, kes vabal ajal harrastab peotantsu.

Golf

Muusikast edasi välitegevuste juurde. Õues olemine ja liikumine on mõlemad oma olemuselt juba tervendavad. Suurepäraseks võimaluseks on vabas õhus olemisele veel lisaks  oma lemmiktegevustega tegelemine. Michael Phelps, Meghan Duggan ja Lindsey Vonn kõik eelistavad seda vähest aega just golfiradadel veeta, sest seal saab ise oma tempo valida ning samal ajal fantastilist ilma nautida.

Matkamine

Kui õues liikumine ja looduse avastamine on mõlemad meelepärased tegevused ning peale treeninguid on veel energiat üle, siis matkamine on tõenäoliselt sinule loodud. On võimalik valida meelepärane matkarada ning loodust vallutama asuda!

Matkates saaks kätt ka fotograafias proovida.

Mängud

Kui peale treeninguid sageli energiat palju üle ei jää, aga soov millegi põneva ja adrenaliinirohke järele püsib, siis üheks variandiks võib olla mängude mängimine.

Valikutes on online mängud, sealhulgas tasuta õnnemängud, sest mängud arendavad mõtlemist ja planeerimist. Mängides keha puhkab ja lihased saavad taastuda. Populaarsemad online mängud on brausermängud, Ninja Casino ja online rollimängud. Kõiki neid on võimalik soovi korral tasuta nautida ning võimaldavad igal hetkel oma puhkust meelelahutuslikult sisustada.

Kui online mängud pole päris meelejärgi, on olemas ka vanakooli mänge, nagu näiteks male. Eestis on male igati levinud ja vastase leidmine ei tohiks küll keeruline olla.

Juhul, kui paigal olemine ning puhas mõttetöö ei paku piisavalt pinget, on võimalik harrastada ka vähe aktiivsemaid mänge. Üks selline on paintball, kus meeskonnad (või igaüks enda eest) peavad värvikuulidega sõda simuleerides ülesandeid lahendama. Mäng on küll palju füüsilisem, kuid kui energiat on üle, siis sobib igakülgselt.

Mudelite kokkupanek

Kõigile ei sobi üliaktiivne eluviis, kus päriselt maha istutakse enne magamaminekut ning seda selleks, et süüa. Sportlastele, kes rutiini lõpus tahaks lihtsalt natuke puhata ja veidi zone-out’ida, sobib mudelite kokkupanek. Tegevus arendab käe-silma koordinatsiooni, detailide märkamist ning võimaldab ajalugu õppida. Lisaks, saab lõpuks laheda dekoratsiooni, et oma kodu isikupäraselt sisustada. Korralik laeva või lennuki mudel on fantastiline jututeema, kui külalised saabuvad.

Teine sarnane hobi on kudumine, sest samamoodi on võimalik rahulikult toimetada ning selge peaga mõtteid korrastada. Lisaks, saab meelepäraseid kudumeid endale või lähedastele.

Lugemine

Kui enesearendus on vaba aja veetmise eesmärk, siis pole paremat viisi, kui on lugemine, sest ühe raamatu vahel on kellegi huvipakkuva inimese 20-40 aasta teadmised. Saada kõik need kogemused, avastused ja mõtted kätte vaid mõne tunniga on tohutu privileeg.

Samuti võimaldab lugemine enne suurt jooksu või mängu pead mõtetest puhastada ning eelolevaks eneseületuseks vaimselt ette valmistuda. Näiteks, eelistab LeBron James enne olulisi mänge raamatut lugeda, et mõtted oleksid selged, sest lugemine aitab keskendumisvõimet treenida.

Jooga ja mediteerimine

On teada, et jooga pärineb India iidsetest usunditest ning hõlmab keha, kui terviku käsitlemist. Kuna harjutused on sageli füsioloogiliselt proovilepanevad, siis võimaldab jooga treenida inimese paindlikkust ja hingamist. Paindlik keha võimaldab sportimise ajal vigastusi kergemalt vältida, tagades stabiilsema hooaja.

Mediteerimise abil õpib inimene oma mõttemaailma tundma ja oma tundeelu edukamalt kontrollima. Tippsportlase jaoks on emotsionaalse reguleerimise oskus sama tähtis nagu igapäevane treening.

Pildi allikas: Pixabay
Pildi allikas: Pixabay

Kuna sportlastel sageli pole rutiini lõpus väga palju vaba aega, siis tuleb olla eriti tähelepanelik, kuidas oma aega kasutatakse. Võib-olla ei ole mõistlik telekat või Netflixi vaadata ning tuleks võtta ette mõni arendava väärtusega hobi. On arusaadav, et treeningud on teinekord äärmiselt koormavad ja päeva lõpuks ei olegi energiat järgi, sellisel juhul tuleks kaaluda YouTube videote asemel näiteks mõne online mängu mängimist, et aju treenimine ei lõppeks. Ka siis, kui keha juba väsinud on.

Kui on soov viia oma sportimine järgmisele tasemele, siis peab end mitmel rindel sama-aegselt täiendama ja selleks vajalikud lisaminutid leidma. Parim viis uute hobide proovimiseks on proovida ära mitmeid erinevaid, et leida sobivaim.

Kasutatud allikad: Business Insider, Bustle