SEB Tallinna Maratoni korraldaja: porine rada oli meie risk

Foto: SEB Tallinna Maraton
Foto: SEB Tallinna Maraton

SEB Tallinna Maratoni peakorraldaja Mati Lilliallik võtab vastu kogu kriitika, mis puudutab Vabaõhumuuseumi lähedal asuvat porist rajaosa, sest tegemist oli teadlikult võetud riskiga.

Kolm päeva enne maratoni siluti kruusatee lõik 12 tonnise teerulliga ja vahetu tulemus oli üsna hea. “Päev enne täideti veelkord madalad kohad ja rulliti uuesti, lootuses, et öösel vihma ei tule. Kahjuks seekord ei vedanud ja öine sadu tegi raja ikkagi pehmeks ja poriseks. Olnuks kuiv ilm, siis poleks sellel rajalõigul suurt häda olnudki,” arvas Lilliallik.

Ta edastas korraldajate poolsed vabandused kõigile maratoonaritele, kellel määriv rajalõik ebamugavusi põhjustas – eriti suured vabandused edastas ta Guinessi rekordimehele Marti Medarile, kellel käed porisel rajalõigul kahe korvpalli põrgatamisest veriseks läksid. Kriitikat porise rajalõigu kohta puistas ka maratoni Eesti meistriks tulnud Argo Jõesoo.

Mati Lilliallik palub jooksusõpradel juba praegu pead tööle panna ja aidata nuputada edasisi Tallinna Maratoni arenguteid. Seekord tekkisid paljud liiklusseisakud tänu viimasel hetkel lisandunud turvanõuetele ja teesulgemiskohustustele. “Nagu liiklejate mürgisest tagasisidest järeldada, tuleb ilmselt olemasolevat rada muuta, et säästa Koplis ja Kalamajas blokaadijäänuid,” leidis Lilliallik.

Varem trassil olnud Pirita suund jäi sel korral Tallinna Maratonilt välja, kuna toimus Euroopa Liidu eesistumine ning pidi tulema Reidi tee ehitus, mistõttu nii linnaametnikud kui politsei ei näinud võimalust seekord rada sinnakanti lubada.