Uju, vänta, lippa! Kuus nädalat eesmärgini

 

Rõõmu ja järjepidevust kõigile! Minu nädal on alanud kangete jalgadega. Nädalavahetusel osalesin Red Bull Wings for Life heategevusjooksul, mille eesmärgiks on raha koguda seljaaju vigastuste ravimise uurimiseks. Jooksuformaat on üsna huvitav, 30 min peale starti hakkab osalejaid püüdma virtuaalne auto ehk mida kiiremini jooksed seda pikem võib olla sinu lõppdistants. Stardis oli 62 osalejat ja üldine meelsus oli sõbralik ja enamus võtsid rahulikult. Kuna Ironmani võistluseni on vaid 6 nädalat, siis otsustasin, et lähen võistlustempot proovima. Otepääl sooviks joosta 5.30 min/km, eile proovisin sellest kiiremini liikuda. Kuna olen enamasti jooksnud vaid sirget ühtlast maad, siis oli hea, et Pirita jooksutrassil oli igal ringil (3,5 km) 1 tõus ja üks viadukt, mille alt läbi joosta. Kui stardipauk käis, siis juhtus ikka nii, nagu alati, et esimesed kilomeetrid sai kohe pingutama hakatud ja ajaks 4.30 min/km. Samas edasi sain rütmi paika ja hakkasin 5.00-5.20 vahemikus ringe tegema. Enamasti saan rütmi kätte kuskil neljandal, viiendal kilomeetril. Ei tea, kas sellest, et eelmine reede oli mul DJ plaadimäng kella 4ni öösel või sellest, et kerge nohu, aga organism ei olnud kõige paremas seisus, jalad samas olid head. Kindlasti on oluline ka kaalukaotus, Ironmaniks valmistumise käigus oleks 8 kilo juba kaotanud ja mõelge ise kui palju kergem on nii joosta. Kokkuvõtteks läbisin 26,58 km ja keskmiseks ajaks 5:14, sealhulgas viimased kaks kilomeetrit võtsin rahulikult 6.15 min/km, nii et võib rahule jääda. Vaatasin, et selle tulemusega olin Eestis kiirem oma vanuseklassis (M30-35), kokkuvõtteks Eestis kolmas. 120 000 osaleja seas maailmast olin 5315, mitte et see kuidagi oluline oleks.

Võistlemisest ja tulemustest rääkides, on minu eesmärk kõiki spordialasid teha täiega, kuid nii, et tean, mida ma teen. Meile on antud üks keha ja seda lihtsalt lõhkuda ei ole mõtet.  Minu jaoks pole suurt eesmärki, kas olla võistlustel 300, 1000 või viimane. Tuleb seada endale eesmärke ja nende poole püüelda. Mis mõte on teha pool aastat tööd endaga ja siis olla finišis vihane, et ei tulnud välja nagu sooviti. Järelikult midagi läks ettevalmistused või võistlusel nihu, aga sellepoolest ei ole kogu vaev kuidagi vähem oluline.

Teistpidi on võistlemine lahe, sest seal kohtub paljude toredate inimestega ja koos on sporti teha mõnus. Lisaks, kui on mõni sõber, kes on sinuga samal tasemel siis on konkurents hea ja põnevust rajal. Enne Ironman Otepää starti plaanin osa võtta Rapla Selveri Suurjooksust ja Otepää Jooksutuuri teisest päevast. Esimesel võistlusel võtan ette poolmaratoni ja Otepääl tuleb ette Ironmani võistluse rada, mis kulgeb ümber Pühajärve. Jooksu olen triatloni aladest kõige vähem teinud, nüüd viimane kuu proovin rohkem.

Ujumisega on tulnud teadud rahulolu. Seda mitte küll 100m aegu võrreldes, vaid enesetundes. Eelmine nädal vaatas minu ujumistehnikat treener Vello Liivamägi. Tuleb välja, et kõige hullem tehnika ei olegi. Paar tähelepanekut, mis mul meelde jäi ja millest ehk ka teil on abi.

  1. Krooli käte liikumise kõige olulisem osa on tõuge, mitte tõmme. Vaata, et käsi tuleks välja veest paar cm peal puusa, mitte kõrgemalt.
  2. Hingata rahulikult sisse, rapsimine edu ei too. Leida oma rütm, mulle soovitati üle ühe tõmbe hingata.
  3. Puusad/tuhar hoida kergel toonuses, et jalad ei vajuks alla.
  4. Jalad ei pea üldse palju tööd tegema, liiguta jalgu puusast 2-3 lööki tõmbe kohta vee peal hoidmiseks,
  5. Pikamaa ujumises on kõige tähtsam leida hea rütm.

Mina sain juurde enesekindlust, et liigun õiges suunas. Lisaks soovitas Vello mul hakata veidi varem hingama tõmbe ajal, siis on rohkem aega sisse hingata ja teine käsi saab minna ette libisema. Homme saan seda kõike juba jälle proovida.

Üldjoontes on enesetunne väga hea, kaal näitas täna hommikul 81kg, mis tähendab, et olen suunal, et jõuda spordiarsti soovitatud 80kg juurde. Jaanuaris olin veel 89 kg.

Leidke poelettidelt JOOKSJA värske number, mõnusalt sisutihe ja annab innustust õigesti treenida ja kaasa elada teistele sportlike elustiilidega eestlastele. Kirjutasin samuti enda tegemistest, uurige välja!

Mõnusat nädalat!

Minu igapäevased tegemised @martinveisman

Tseki ka videoblogi: