Urmas Karlson: liikumisharrastus on tippspordist tähtsam

Urmas Karlsoni auhinnakapis on medaleid ja karikaid ilmselt rohkem kui kokku jõuab lugeda, kuid suurte velotuuride võitjate kasvatamisest tähtsamaks peab ta terveid ja liikuvaid inimesi. „Võib-olla on mul vanuse kasvades adrenaliini tase organismis vähenenud ja seetõttu näen maailma teisiti kui aastaid tagasi, kui arvan, et iga spordiala arendamise eelistus peaks olema liikumise edendamine. Mitte nui … Jätkub

Kui oluline on korvpallurile vastupidavus?

Kas korvpallur vajab rahulikku metsajooksu või piisab ainult sprintidest ja kangisaalis rassimisest?   Kiirus, plahvatus, suunamuutused, spurdid, kehaline kontakt – kõik need elemendid kuuluvad korvpallimängu. USA spordikanal ESPN tellis möödunud aastal uuringu, kus teadlased järjestasid spordialad raskuse alusel. Arvesse võeti kümme kategooriat: vastupidavus, jõud, plahvatus, kiirus, liikuvus, painduvus, talumisvõime, vaimne tugevus, käe-silma koordinatsioon ja analüütiline … Jätkub

Tänasel valge kaardi päeval tänab Eesti spordirahvas meditsiinitöötajaid

Eesti Olümpiakomitee eestvedamisel tänab Eesti spordirahvas täna, 6. aprillil tähistatava rahvusvahelise valge kaardi päeva raames sõnumiga #aitähmeedikud kõiki Eesti meditsiinitöötajaid, kes on koroonaviiruse vastases võitluses esirindel. Meditsiinitöötajad võtavad ränktõsises olukorras enda peale suurima löögi ja vastutuse ning on meie kõigi lootuste kandjaks, et see keeruline ja valus aeg saaks võimalikult kiiresti mööda. EOK president Urmas … Jätkub

Margaret Markvardt: ujumine õpetab iseseisvust ja järjepidevust

Margaret Markvardt on püstitanud mitu Eesti rekordit ja pürgib rahvusvaheliste tiitlivõistluste tipptulemuste poole. Keskkooli lõpetav ja seejärel USA-sse edasi õppima ning treenima suunduv neiu peab spordis oluliseks eelkõige eneseusku. Ujumisega alustas Margaret juba Rocca al Mare kooli esimese klassi kehalise kasvatuse tundides. Kord nädalas toimunud basseinitunnile lisandusid aga õige pea ka ujumistreeningud. Margareti vanemate soov … Jätkub

Kuidas treeninguetappidel toitu valida?

Harrastussportlasel on esmajoones oluline süüa tasakaalustatult, et organism saaks kõiki vajalikke toitaineid. Kauem kui üks tund päevas või enam kui viis tundi nädalas treenides tuleb toitumisele rohkem tähelepanu pöörata, olgugi et tervisliku menüü jälgimine tuleb kasuks igaühele. Peale selle peavad sportlased oma söögikordi hoolsamalt planeerima, et treeningul kõht liiga täis ega tühi poleks. Rasvadel ja … Jätkub

Teet Daaniel: vastupidavuse treenimine kasvatab iseloomu ja muudab inimest

Kes ütles, et meie ajal kangelasi ei ole? Lubage tutvustada Teet Daanieli, kelle elu pakub ainet filmistsenaariumile. Juba on temast tehtud dokumentaalfilm „Ookeani puudutus”, kus käsitletakse tema ujumist üle ränkraske Gibraltari väina Euroopast Aafrikasse. Andekas ja võimekas mees õppis õigesti ujuma alles 29-aastasena, kuid hiline algus pole takistanud tal pürgida selles valdkonnas maailma paremate ujujate … Jätkub

Palju õnne, Reval-Sport! Spordiklubi sünnipäevasoov: „Liigu üksi!”

Täna, 1. aprillil tähistab Reval-Sport oma 30. juubelit! Tallinna vanim spordiklubi Reval-Sport on kõik need aastad suunanud inimesi igaühele sobiva ja meelepärase aktiivse tegevuse juurde – liikumine ongi tervis! Kuna trennivõimalused on praegu piiratud ning motivatsiooni ehk vähevõitu, siis ootab spordiklubi Reval-Sport kõiki osa võtma liikumisväljakutsest „Liigu üksi!“. Spordiklubi tugitreenerid on osalejate toetamiseks iga päev … Jätkub

Kuidas ema ja isal saaksid lapse spordiharrastust toetada?

Missugune võiks olla ema ja isa roll, et lastes äratada huvi tegeleda spordiga? Kuidas vanemad saaksid last abistada, et tema tahe sportida ei närbuks, vaid süveneks? Küsimustele vastab spordipsühholoog Külliki Taylor. Milline treening lapsele sobib? Üldjuhul väikesi lapsi treeningule viies vanemad väga sügavalt ei analüüsi, kas lapse isiksuseomadused toetavad valitud spordialaga tegelemist. Sageli polegi sellel … Jätkub