Värske Jooksja esikaanepersoonist Ursel Velvest hoovab nakatavat liikumislusti ja energiat. Elurõõmus naine tundis pärast esimesi triatlonivõistlusi 34-aastasena, et just see ujumisest, rattasõidust ja jooksust koosnev vastupidavusala sobib tema meelelaadile. Nüüd valmistub kahe tütre ema koos elukaaslasega neljandaks täispikaks triatloniks.untitled

Innustavad rahvajooksud

Sportliku eluviisi juurutamisel on oluline nii järjepidevalt harjutamine kui ka lemmiküritusele truuks jäämine. Oma spordiharjumust kirjeldavad kolm jooksusõpra, kes on Baltikumi suurimal rahvaspordiüritusel SEB Tallinna Maratonil osalenud seitseteist korda järjest ja stardivad ka tänavu.

Kaasakiskuvaid sügisesi rahvajookse iseloomustab elupõline spordimees Meelis Atonen. Ülevaate anname uuendustest Tartu Linnamaratonil. Heidame pilgu ka meie kõige pikemaajalisema 42,195 km pikkuse võistluse ajaloole, see kulges alguses Tartust Otepääle ja nüüd Otepäält Tartusse.

Jooksuelamusi kirjeldavad motoringrajasõitja Anastassia Kovalenko ja personaaltreener Polina Mattisen.

Võidujooksjad

Meie jooksuparemikust tõusis möödunud suvel esile naiste liider Liina Tšernov, kes püsis ühtlaselt heal rahvusvahelisel tasemel. Ajalookülgedel saab sõna tema isa Aleksander Tšernov, kes paistis staadionidel rekordite ja kerge jooksusammuga silma üle 40 aasta tagasi.

Ligi kolmkümmend aastat tagasi staadioniovaalil nobedasti jooksnud Margus Kirt võttis end 50. eluaasta künnisel uuesti käsile, sai jagu raskest haigusest ja võitis seenioride Euroopa meistrivõistlustel esikoha nii 800 m kui ka 1500 m jooksus. Eesti parim juunioride klassi keskmaajooksja Deniss Šalkauskas seab suuri eesmärke.

Jooksuprofessor Ants Nurmekivi käsitleb eri lihasrühmade treenimist, mille eesmärk on aidata omandada paremat jooksutehnikat. Eesti maratonijooksu rekordi omanik Pavel Loskutov põhjendab, miks on oma võimete väljaarendamiseks maratonis tarvis ka staadionil võistelda. maailmameistrivõistlustel neljanda koha saanud kümnevõistleja Janek Õiglane on suure arenguhüppe eest tänu võlgu ka jooksutreeningutele.

Õpetlikku ja kasulikku

Liikuma inspireeriv Julia Smoli selgitab, kuidas tänu arukalt treenimisele püsida tervena ja ilusana. Elamustest pilvepiiril jutustab 8000 meetri kõrgusel mäetipul roninud Helme Suuk.

Ületreeningu ohtusid iseloomustab Urmas Sadam, kes oma kehale liigses harjutamistuhinas liiga tegi. Õpetliku loo ülekoormusvigastusest räägib noorjooksja Elery Zadonski.

Vaheldusrikkalt ja mitmekesiselt sportima õhutav Priit Pullerits hoiatab, et ühekülgne treening lõhub liigeseid ja lihaseid.  Kärt Radik istus maratonitreeningute vahepeal vahelduseks sõudepaati.

Kuidas korraldada perega sportimist, sellest kirjutas Gea Otsa. Kogu perega võib harjutada ka spordiseltsis Sparta, kus sügisel avatakse laste kergejõustikukool.

Lugemist eri maitsele

Taas Hawaii Ironmanil startiv Marko Albert on küll Kona saare ilmaoludega läbi ja lõhki tuttav, ometi tunnistas raudmees, et iga sealne võistlus on pakkunud üllatusi. Olümpiatriatlonis liidrikohta hoidev Aleksandr Latin võttis möödunud hooaega kergemalt ja randus abielusadamas.

Rattaspordiveergudel tutvustame Belgia klubisse kuuluvat noorratturit Kelly Kalmu. Noorelt hukkunud Lauri Ausi mälestati kodukohas Luual. Kuidas rattatreening säästab jalgu, sellest räägib treener Urmas Põldre. Pealinna rattasõiduhuvilisi kutsub ühisveeremistele elamusspordiklubi Sportlove.

Suundumustest tipporienteerumises kirjutab suvel Lõuna-Eestis peetud maailmameistrivõistluste põhjal Meelis Atonen. Rene Meimer osutab kepikõnnisarja avaloos, et selle alaga sobib tegeleda igas eas tervisesportlastel.

Tervislikult sportimise juurde käib küllaldane süvauni, mis taastab nii kehalise kui ka vaimse energia. Tšempioni eine valmistas Prantsusmaa saatkonna turvaja Sebastian Moreno. Nõuanderubriigis tutvustatakse jooksujalatseid, treeningsärke ja spordikelli.