esikaasJUNJUL2019

Mida kirjutatakse Jooksja suvenumbris?

Jooksja suvenumbri kaanepersoon on Eesti parim naisjalgrattur Greete Steinburg. Rakverest pärit Steinburgil on olnud jooksuga tihe side. Koolitüdrukuna tegeles ta kergejõustikuklubis Vike keskmaajooksuga ja praegugi on jooks talle vajalik treeninguviis. Istunud isa soovitusel jalgrattasadulasse, sai Greete peagi aru, et see spordiala sobib tema kehale ja meeltele rohkem. Juulis sihib ta kõrget kohta maastikurattasõidu Euroopa meistrivõistlustel Norras.

Enda tundma õppimise pikk tee

Kuidas kavandada treeninguid, et sportlase võimed järk-järgult suureneksid ja koos sellega kasvaks ka enesekindlus? Mille põhjal võib treener aru saada, et hoolealune pole valmis täisväärtuslikult pingutama? Mis aitab sportlast võistluseks parimal moel häälestuda? Enda tegemiste põhjal arutleb olümpiavõitja Erki Nool, kogemusi jagavad kergejõustikutreener Harry Lemberg ja triatlonitreener Jüri Käen.

Keskkooli kuldmedaliga lõpetanud Margaret Markvardt siirdub peagi õppima Ameerika Ühendriikidesse, et spordistipendiumi abil heas keskkonnas maailmaklassi ujujaks pürgida. Eesti jooksuparemikus kanda kinnitanud Leonid Latsepov ühendab sportimist ülikooliõpingutega Berliinis.

Ajaloo ilu

5. juunil sada aastat tagasi sündis kergejõustikutreener ja spordipedagoog Olav Karikosk, kelle tuntumad õpilased olid olümpialased Rein Tölp ja Raissa Ruus ning Eesti jooksuajalukku sügava jälje jätnud Peeter Varrak ja Toomas Turb. Esimest korda saab avalikkus lugeda väljavõtteid Olav Karikose mälestustest. Karikose panusest Eesti kergejõustiku arengusse kirjutab jooksuprofessor Ants Nurmekivi.

Kuidas parajalt liikuda ja pingutada?

Rubriigis Inspireerides liikuma räägib orienteerumistreener Elo Saue, et lapsepõlves õpitud liigutustegevused on teda elus tohutult aidanud. Teine orienteerumistreener Tiit Tali täiendab, et liikumist peab õppima nautima. Samas peab nooruses pööraselt suure jooksukoormusega harjutanud Tali oluliseks enda valuläve proovilepanekut võistlustel.

Mati ja Reine Koppel spordivad selleks, et nii keha kui ka vaimu harjuksid pingutama, ühtlasi pakub vastupidavusaladega tegelemine abielupaarile lõõgastust igapäevatööst.

Laste jaoks on suvi parim aeg liikumise ja spordiga sinasõpruse loomiseks. Lugeda saame õpetajate-treenerite Liivi Tafenau ja Piret Kolli soovitusi ning lapsevanem Mairi Põdra tähelepanekuid.

1995.aastast saadik Eesti Jalgratturite Liidu tegevjuhina töötanud Urmas Karlson paneb südamele, et nii noored kui ka harrastajad treenides ja võisteldes üle ei pingutaks, see võib kasu asemel hoopis kahju teha.

Ettevõtmisi igale maitsele

Vastupidavusspordiala huviline, kes tahab oma tegevusulatust laiendada, võib proovida rogaini. Veel suuremaid nõudmisi kehale ja vaimule saab aga kogeda seiklusspordis. Millest oleneb võistkonnatunde tekkimine, räägivad seiklussportlased Mariann Sulg, Maret Vaher ja Heiti Hallikma.

Keskendumisvõime arendamisest kirjutab spordipsühholoog Külliki Taylor. Püsiautor Priit Pullerits arutleb aga, kas lööme dopingusüüdlase risti.

Täispikaks triatloniks valmistumisest räägivad Anneli Ratassepp ja Meelis Kalda. Kogemusi avaveeujumisest jagavad Nele Sumberg ja Rivo Pärna. Harjutusi liigeste ja lihaste hoidmiseks soovitab Sparta personaaltreener Maris Kajari. Ultrajooksja toidulauda kirjeldab Aet Kiisla ja rattamatku tutvustab Kadri Kütt.

Anname ülevaate olulistest võistlustest ja rahvaspordiüritustest. Maikuus läks lahti Eesti Staadionijooksu sari. Populaarne Tallink Maijooks kutsus jooksma ja liikuma üle viieteistkümne tuhande naise. Varasemast rohkem osalejaid meelitas ka Rapla Selveri Suurjooks. Võhandu aerutamise maraton on tõusnud hinnatumate rahvaspordiürituste sekka.

Nõuanderubriigis kirjutatakse toidulisanditest, jalatsitest, matkavarustusest, spordikelladest. Fitlapi suviseid toidumenüüsid tutvustab Heikki Mägi.