Mida pakub Jooksja kevadnumber?

Mis ühendab Jooksja esikaanepersoone, rahvusvahelisele tasemele murdvat noorjooksjat Rasmus Kiselit ning tulest ja veest läbi käinud kaugushüppajat Ksenija Baltat? Inglismaa Cambridge’i ülikooli tudeng Kisel tahab jõuda esimest korda olümpiale ja Balta selgitab, mida tippu murdmine temalt nõudis.

Innustavad nõuanded ja treeningukavad

Treeningualasete juhiste andmist jätkab jooksuprofessor Ants Nurmekivi, kes käsitleb kiiruse arendamise põhimõtteid. Eesti sprindirekordi omanikke juhendanud Audentese spordiklubi treener Valter Espe selgitab kiirjooksutreeningu aluseid. Võistlushooajal harjutamisest kirjutab Täppsportlaste juhendaja Riho Ment.

Jooksujalatsid on poole sajandi kestel teinud peadpööritava arengu ja üks pioneere jalatsite arendamisel on olnud Nike. Harry Lemberg, Margus Pirksaar ja Toomas Tarm selgitavad, kuidas hea jalats teeb jooksmise mugavamaks.

Väärt eeskuju harrastussportlastele on Janno Lepik, sõjatandril jalutuks jäänud kaitseväelane, kes tahab võistelda rahvusvahelisel areenil käsijalgrattaga sõites. Kõik naised, kes valmistuvad esimeseks maratoniks, võivad aga hüva nõu leida kuue tubli harrastusjooksja kogemustest.

Terviserubriigis kirjeldab harrastusjooksja Kärt Radik, mida ta sai oma kehalise seisundi kohta teada Spordimeditsiini Keskuses koormustesti tehes. Nõu antakse ka jalakrampidest hoidumiseks.

Treenerid Maarja Kalev ja Indrek Ruut põhjendavad, miks vajavad vastupidavust ka korvpallurid. Emadel ja isadel tasub lugeda, kui kasulik on viia laps ujumist õppima.

Võistlus on parim võimete proovile panek

Kevadsuvine võistlushooaeg saab vägeva suurlöögi linnajooksusarja esimesel etapil 1. mail ümber Viljandi järve jooksul. Kõige pikema ajalooga Eesti spordivõistlust korraldatakse juba 89. korda. Tänavu kuulub linnajooksusarja üheksa võistlust, nende seas paistab kiire rajaga silma Rapla Selveri Suurjooks. Sarja kulminatsioon on septembri alguses Tallinna Maratonil, kus riietumisstiil Eesti Vabariigi sajanda sünniaastapäeva puhul on sinimusvalge.

Vähe on Eesti spordimaastikul nii sitkeid mehi nagu Jürgen Ligi, kes isegi viimase jalaoperatsiooni eel tegi kerge hommikuse treeningu. Jooksja püsiautor Priit Pullerits põhjendab, miks tema meelest tuleks Tartu Maratonil asendada klassikatehnika vabatehnikaga.

Kaheksa Eesti meest debüteerivad Yukoni aerutamismaratonil Kanadas. Nad peavad jõudma 715 kilomeetri pikkuse veeteekonna finišisse 85 tunniga. Ultratriatleet Rait Ratassepp tahab läbida täispika triatloni 20 päeval järjest. Oma esimeseks täispikaks triatloniks valmistub purjetaja Elise Umb, kes stardib esimest korda peetaval suurüritusel Ironman Tallinn.

Jalgrattaspordi külgedel tutvustatakse Filtri ratta- ja jooksusarju ja Eestimaa väiksemaid võistlusi. Algaja rattasõiduhuviline võib lugeda, mida tema peaks treenides ja võisteldes arvesse võtma.

Lugusid igale maitsele

Kuidas vigastusega edasi treenida, selle üle arutleb spordipsühholoog Külliki Taylor. Õlust kui spordijoogist kirjutab Aet Kiisla. Kevadel on paras aeg minna vahelduseks matkama, Kadri Kütt tutvustab Majakivi-Pikanõmme loodusõpperada. Või kui külastate Narvat, siis käige ka sealsel terviserajal, mille eest hoolitseb Ida-Virumaa spordihing Vladimir Všivtsev.