Mida kirjutatakse Jooksja juuninumbris?

Mis kannustas kahte pereema, TV3 „Seitsmeste” produtsenti Annely Adermanni ning lauljatari ja näitlejannat Kaire Vilgatsit proovima ühtejutti ujumist, rattasõitu ja jooksu? Jooksja esikaanepersoonideks valitud krapsakad naised tahavad kummutada arvamuse, et lihtinimene pole suuteline triatloni läbima.

Kahe vapra naisega löövad punti Liviko ja Elisa sportlikud töötajad, kes panevad end kogunisti proovile poolpikas triatlonis. Oma ettevalmistust räägib triatlonidebütant Janne Sokk, juhiseid annab triatleet ja treener Priit Ailt.

Lastest seeniorideni, igaühele midagi

Miks peaks lapsepõlv olema täis mitmekesist sportimist? Aga sellepärast, et sel eluetapil toimub aju tormiline areng. Teades, kuidas aju lapsepõlve- ja noorukieas muutub, saame treeninguprotsessi paremini juhtida, kirjutab jooksuprofessor Ants Nurmekivi. Kuidas kehalise kasvatuse tund saab mõjutada hilisemat sportlikku elustiili, meenutavad enda kooliajast Taisi Kõiv ja Virgo Agan.

Liikuma inspireerib Deivi Šadeiko, rahvusvahelisel tasemel Eestit esindanud kergejõustiklaste Griti ja Grete ning rannavõrkpallur Jade ema, kes innustab Türi lasteaias poisse ja tüdrukuid liikuma ja on juba 17 aastat juhendanud rühmatreeninguid.

Mis lumm on seeniorspordil, jutustavad sangpommi tõstja ja jooksusõber Heino Põldoja ning veteranide Euroopa meistrivõistlustelt medaleid koju toonud naised.

Treenida nii keha kui ka vaimu

Kuidas saavutada tippvormi? Väärtuslikke kogemusi jagavad üks Eesti kõigi aegade paremaid pikamaajooksjaid Toomas Turb ja Eesti rekordi omanikke juhendanud Andres Nirk.

Kui pikkadel distantsidel ja kui sageli tuleks harrastajal võistelda, et põhietteasteks parimat vormi saavutada? Selle üle arutleb Täppsportlaste treener Riho Ment.

Eesti keskmaajooksu paremikku kuuluv Olavi Allase on hea näide, kuidas ka töö kõrvalt harjutades saab meisterlikkust tõsta.

Eesti kiireim naisjooksja Õilme Võro räägib, kuidas käib tema psühholoogiline ettevalmistus võistluseks. Spordipsühholoog Külliki Taylor annab nõu, kuidas õppida võistluse-eelseid pingeid maandama, et suuta teha võimalikult hea sooritus.

Põlise maratoonari Meelis Atoneni ja korraldajate abiga tutvustab Jooksja uut maratonirada, mis läheb käiku 9. septembril Eesti kõige suuremal rahvaspordiüritusel Tallinna Maratonil. Kalendrisse jagub ka toredaid väikseid jookse, nelja neist võtab Jooksja ka tutvustada. Urmas Telling teeb ülevaate Soome jooksudest, kus ta on saanud elamuse.

Mis jooksuala võiks sobida tõelisele eestlasele, selle üle vaeb kolumnist Priit Pullerits.

Leidub teisigi vahvaid harrastusi, kus vastupidavus proovile panna ja elamusi otsida. Aivar Haller kirjeldab, miks ta sõidab kajakiga merel. Metsa ja maastikule orienteeruma kutsub Eesti naistekoondise liider Evely Kaasiku, linnas rattaga sõitma Kadri Kütt. Rattasõit on ka Mari-Liis Mõttuse ja Mathilde Manuela Niguli lemmik, mõlemad neiud seavad sel alal suuri eesmärke.

Kuidas vaevustest jagu saada?

Kuidas leevendada ja ravida alaseljavalu? Asjatundjate soovitused pani kirja Silja Jürs, kes näitas ette ka harjutusi alaselja tugevdamiseks.

Seeniorsportlane Jüri Järv kirjeldab, kuidas on pidanud puusavaevusega heideldes sportima ja mida hädast jagusaamiseks ette on võtnud.

Jüri Marcinkevicz räägib, kuidas on suutnud astmahaiguse kiuste lõpetada 33 jooksumaratoni ja üle 40 suusamaratoni.

Taas tutvustame Fitlapi toiduretsepte, nõuandeveergudel pakume teavet kindlustusviiside, matkatarvete ja päikesekreemide kohta.